فصل اول الگریتم ، کار با انواع متغییر ، استفاده از توابع

ساخت وبلاگ

اوستا

با نام ایزد منان آموزش برنامه‌نویسی را شروع میکنیم.

برنامه نویسی کامپیوتر همانند آموزش دادن به یک کودک می‌ماند که باید در ابتدا به او یک شی یا خیار را نشان دهید و به ترتیب رنگ خیار خواص آن و حتی نحوه اسم بردن آن را به کودک بیاموزیم و در آخر انتظار داریم که میگوییم خیار کودک مقصود ما را بداند.

برنامه‌نویسی هم دقیقا به همین سادگی کار میکند که ما از زبان های برنامه‌نویسی به عنوان یک زبان محاوره ای استفاده میکنیم و از انواع مختلف کامپایلر راه ارتباطی بین ما و کامپیوتر میباشد که در اینجا ما از کامپایلر ویژوال بیسیک برای آشنایی و برنامه‌نویسی استفاده میکنیم و بهتر است از هم اکنون شما نیز نسخه ی ۶ ان را تهیه نمایید تا برای شروع به مشکلی بر نخورید.

در اینجا ما از کلمه ی جدیدی استفاده کردیم #کامپایلر ها انواع مختلفی دارند و ساختار و نحوه ویرایش کد نویسی بسته به زبانهای مختلف برنامه نویسی متفاوت هستند.

در واقع کامپایلر مترجم زبان برنامه قابل فهم انسان که معمولا زبان لاتین انگلیسی نوشته میشود و کامپیوتر می‌باشد که زبان قابل فهم کامپیوتر 01 صفر و یک میباشد.

توجه داشته باشید که اگر قرار بر این بود که از ابتدا تمام برنامه خود را بخواهید با استفاده از زبان قابل درک خود کامپیوتر بنویسیم یعنی همان 010101 چقدر کار طاقت فرسا و محال و گیج کننده ای میشد.

با پیشرفت و توسعه زبان های برنامه نویسی کامپایلر ها کد های قابل فهم انسان را به زبان ماشین تبدیل کرده و زمان برنامه نویسی و خطا یابی کدها را بسیار کوتاه کرده است.

الگریتم

خوب ما برای هر کاری نیاز به برنامه ریزی داریم بطور مثال چای درست کردن

یک باید آبجوش تهیه کنیم

دو چای خشک را در قوری بریزیم

سه ابجوش بمقدار لازم اضافه کنیم

چهار قوری را روی کتری گذاشته مدتی صبر میکنیم

پنج استکان اورده چای و ابجوش در آن میریزیم

شیش و در این مرحله آن را میل می نماییم

هفت تمام

ببینید یک چای درست کردن و میل کردن شامل انجام کار هایی بود که در تمامی موارد برای تهیه چای نیازمند همین الگریتم ساده میباشید.

در برنامه نویسی هم ما برای هر برنامه نیازمند الگریتمی ساده و روان با استفاده از متغیر ها و توابع هستیم.

متغیر ها و انواع آن

متغیر ها همانند ظرف هایی هستند که ما موادی را در آنها ریخته و نگهداری میکنیم که ما با تعریف متغیر در واقع اطلاعات و اعداد را در حافظه کامپیوتر بطور موقت نگه میداریم.

توجه داشته باشید که نوع متغیر و اطلاعاتی که در ان ذخیره میکنید خیلی مهم و تأثیر گذار در سرعت برنامه و کارآمدی حافظه کامپیوتر میباشد بطور مثال برای نگهداری اعداد در کامپیوتر از متغیر نگهداری رشته یا متن استفاده نمیکنیم

آموزش زبان برنامه نویسی کامپیوتر...
ما را در سایت آموزش زبان برنامه نویسی کامپیوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 0c-sharp-vb-by-avesta-learning7 بازدید : 86 تاريخ : جمعه 3 فروردين 1397 ساعت: 18:27